اردبیلی، لیلا؛ برکت، بهزاد؛ روشن، بلقیس؛ محمدابراهیمی، زینب.(1392). پیوستگی معنایی متن از منظر نظریۀ آمیختگی مفهومی. دوماهنامۀ جستارهای زبانی، دوره 6، شماره 5 (26)، صص 27-47.
اورکی، غلامحسن؛ ویسی، الخاص؛ شکرآمیز، منصوره. (1397). ساز و کار شناختی آمیختگی و نقش آن در مفهومسازیهای قرآنی.فصلنامۀ تازههای علوم شناختی، سال 20، شماره 1، صص 89-74.
لیتلمور، جنت وتیلور، جانر. (1395). درآمدی بر نظریههای زبانشناسی شناختی همراه با برخی جنبههای کاربردی.ترجمۀپارسا بامشادی و شادی انصاریان.قم: کاوشیار.
برکت، بهزاد؛ روشن، بلقیس؛ محمدابراهیمی، زینب؛ اردبیلی، لیلا.(1391). روایتشناسی شناختی: کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی بر قصههای عامیانۀ ایرانی.ادبپژوهی، شمارۀ 21، صص 9-32.
پردل، مجتبی؛ رضایی، حدائق؛ رفیعی، عادل.(1396). آفرینش معانی پیدایشی در شعر سپید بر پایۀ نظریۀ
همآمیزی مفهومی.دوماهنامۀ جستارهای زبانی، دوره 8 (پیاپی 38)، صص 43-66.
پورابراهیم، شیرین. (1396). کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در مفهومسازی شهادت در شعر پایداری.نشریۀ ادبیات پایداری، سال نهم، شمارۀ17، صص 85-65.
حسامپور، سعید و سینایی نوبندگانی، هاله.(1394). بررسی ارتباط مهارتهای تفکر نقادانه و فرایندهای ساخت معنا در ذهن در نمایشی از مجموعۀکلاهقرمزی. تفکر و کودک، سال 6، شمارۀ 1، صص 19-44.
راودراد، اعظم، تقیزادگان،معصومه. (1392). سپیده یا الی...؟ خوانش انتقادی فیلم دربارۀ الی....فصلنامۀ مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران،1-1، صص 71-88.
سجودی، فرزان؛ شاهطوسی، شهناز؛ فرحزاد، فرزانه.(1390). بررسی و نقد ترجمۀ بین زبانی و ترجمۀ بین نشانهای مرگ دستفروش از دیدگاه نشانهشناسی انتقادی. فصلنامۀ پژوهشهایزبانی و ادبیات تطبیقی، دورۀ 2، شمارۀ 4 (8)، صص 73-89.
صادقی، لیلا. (1391). ادغام نوشتار و تصویر در متون ادبی بر اساس نظریۀ ادغام مفهومی. جستارهای زبانی، دورۀ 4، شمارۀ 15، صص 75-103.
نجفی، آزاده؛ پهلواننژاد، محمدرضا؛ شریفی، شهلا.(1395). خلق شخصیت نوظهور در متن زبانی با کمک آمیختگی مفهومی.جستارهای زبانی.
Bordwell, D. (2013). Film Narration as Metalanguage. In Narration in the Fiction Film (pp.33–36). Abingdon, Oxon: Rutledge.
Buckland, W. (2000). The Cognitive Semiotics of Film. Cambridge: Cambridge University Press.
Carroll, N. (1996). A Note on Film Metaphor. In Theorizing the Moving Image, (pp. 212-223). Cambridge: Cambridge University Press.
Chilton, P. (2008). Reflections on blend and discourse. In T. Oakley & A. Hougaard (Eds.). Mental spaces in discourse and interaction (Vol. 170), (pp. 251-256). John Benjamin Publishing.
Coëgnarts, M. & Kravanja, P. (2014). Metaphor, Bodily Meaning, and Cinema, Image& Narrative, 15(1), 1-4.
Copland, S. (2009). Modeling the mind: Conceptual blending and modernist narratives. University of Toronto.
Coulson, S. (2001). Semantic leaps: Frame-shifting and conceptual blending in meaning construction. Cambridge University Press.
Dancygier, B. (2012). Narrative time, sequence, and memory: A blending analysis. In R. Schneider & M. Hartner (Eds.) Blending and the study of narrative: Approaches and applications (pp. 31-56). Berlin: Walter de Gruyter.
Evens, V. & Green, M. (2006).Cognitive linguistics: An introduction. Great Britain: Rutledge.
Fauconnier, G. (1994). Mental spaces: Aspects of meaning construction in natural language. Cambridge University Press.
Fauconnier, G. (1997). Mappings in thought and language. Cambridge University Press.
Fauconnier, G., & Turner, M. (1998). Conceptual integration networks. Cognitive science, 22(2), 133-187.
Fauconnier, G., & Turner, M. (2000). Compression and global insight. Cognitive Linguistics, 11(3/4), 283-304.
Fauconnier, G., & Turner, M. (2002).The way we think: Conceptual blending and the mind's hidden complexities. New York: Basic Books.
Forceville, C. (2016). Visual and multimodal metaphor in film: charting the field. In: K. Fahlenbrach (Ed.). Embodied metaphors in film, television and video games: Cognitive Approaches (pp. 17-32). London: Rutledge.
Hiraga, M. (1999). Blending and an interpretation of Haiku: A cognitive approach. Poetics Today, 20 (3), 461-481.
Hougaard, A. (2008). Compression in interaction. In T. Oakley & A. Hougaard, (Eds.). Mental spaces in discourse and interaction (Vol. 170) (pp.179-208). John Benjamin Publishing.
Johnson, M. (1987). The body in the mind: The bodily basis of imagination, reason and meaning. University of Chicago Press.
Johnson, M. (2007). The meaning of body, aesthetics of human understanding, Chicago: University of Chicago Press.
Joy, A., Sherry, J. & Deschenes, J. (2009). Conceptual blending in advertising. Journal of Business Research, 62,39-49.
Koestler, A. (1964). The act of creation. London: Hutchinson & Co.
Koetsier, J., & Forceville, C. J. (2014). Embodied identity in werewolf films of the 1980, Image & Narrative, 15(1), 44-55.
Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: Chicago University Press.
Lakoff,G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In A. Ortony, Metaphor and thought (2nd Ed.)(pp. 202-250), Cambridge University Press.
Pascual, E. (2008). Fictive interaction blends in everyday life and courtroom settings, in Oakley, T. & A. Hougaard (Eds.). Mental spaces in discourse and interaction (Vol. 170), (pp. 79-108). John Benjamin Publishing.
Schneider, R., & Hartner, M. (2012). Blending and the study of narrative: Approaches and applications. Berlin: De Gruyter.
Sinha, C. (2005). Blending out of the background: Play, props and staging in the material world. Journal of Pragmatics, 37(10), 1537-1554.
Turner, M. (2001). The cognitive study of art. Language & Literature, 15(1), 17-27.
Williams, R. F. (2008). Guided conceptualization: Mental spaces in instructional discourse, In T. Oakley & A. Hougaard (Eds.). Mental spaces in discourse and interaction (Vol. 170), (pp. 209-234). John Benjamin Publishing.