حقبین، فریده(1390). تحلیل دیداری عکسهای دورة دفاع مقدس بر مبنای نظریة نشانهشناختی اجتماعی هلیدی. درعلیرضا کریمی (ویراستار)،نامآورد (دفتر دوم: بیست مقاله و گفتار دربارة مطالعات نشانهشناختی جنگ/دفاع مقدس) (صص 177-135). تهران: سورة مهر.
خلیلی، جعفر(1389). آسیبشناسی کاربردی تابلوهای تبلیغاتی خیابان ولیعصر (عج) تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، رشتة ارتباط تصویری. دانشگاه تهران.
داورپناه، افشین(1392). طرح جامع ساماندهی تبلیغات محیطی شهر تهران. تهران: پژوهشکدة فرهنگ، هنر و معماری؛ سازمان زیباسازی شهر تهران.
زندی، بهمن، روشن، بلقیس و امیریخواه، مریم (1397). مقایسة نامگذاری قهوهخانهها با کافیشاپهای شهر تهران از دیدگاه نامشناسی اجتماعی. فصلنامه زبانشناسی اجتماعی. دورۀ 2، شماره 2، 30-41.
ساسانی، فرهاد(1389). معناکاوی: به سوی نشانهشناسی اجتماعی. تهران: نشر علم.
کامران، افسانه(1382). نشانهشناسی تبلیغات شهری در ایران با تأکید بر بیلبوردهای شهر تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، رشتۀ پژوهش هنر. دانشگاه علم و فرهنگ. تهران.
مردانیسرور، انسیه(1391). تحلیل بیلبوردهای تبلیغاتی شهری از منظر نشانهشناسی اجتماعی (بررسی بیلبوردهای تبلیغاتی ایستگاههای مترو). پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علم و فرهنگ. تهران.
مرکزی، مهشید (1372). استفاده از تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در ورودی شهرها. پایاننامۀ کارشناسی، رشتۀ ارتباط تصویری. دانشگاه تهران.
منفرد، نرجس و حقبین،فریده (1393). سازوکارمعناپردازی رنگ در بیلبوردهای تجاری شهر تهران: مطالعة موردی بیلبوردهای تجاری شرکت بیمة معلم، پودر تاژ و اسنک چیتوز. مطالعات زبان و گویشهای غرب ایران، 5 (24)، 84-61.
نجومیان، امیرعلی(1390). پیشگفتاری بر نشانهشناسی و فضای شهری. ماهنامة سوره، 150-151،198-197.
Barthes, R. (1957 [1972]). Mythologies. Translated by Annette Lavers. Farrar: Straus and Giroux.
Cheong, Y. Y. (1999). The construal of ideational meaning in print advertisements. In K. L. O’Halloran (Ed.). Multimodal discourse analysis: Systemic functional perspective (pp. 163-195). London: Continuum.
Feng, D. & O’Halloran, K. L. (2013). The visual representation of metaphor: asocial semiotic approach. Review of Cognitive Linguistics, 11(2), 320-335.
Forceville, C. (1994). Pictorial metaphor in advertisements. Metaphor and Symbolic Activity, 9(1), 1–29.
Goddard, A. (1998). The language of advertising. New York: Routledge.
Halliday, M. A. K. (1978). Language as social semiotics: the social interpretation of language and meaning. London: Edward Arnold.
Halliday, M. A. K. (1994). An introduction to functional grammar (2nded). New York: Longman.
Halliday, M. A. K. (2014). Halliday’s introduction to functional grammar (4nd ed). London: Edward Arnold.
Holtzschue, L. (2006). Understanding color: an introduction for designers (3nd ed). Canada: Johny Wiley & Sons, Inc.
Hosseinabadi Sadeh, D., Nooraie, M., & Hajikarimi, B. (2013). Billboard advertising by using imperialist comparative alghorithm (case study: Tehran city). African Journal of Business Management, 7 (36), 3705-3713.
Iedema, R. (2003). Multimodality, resemioticization: extending the analysis of discourse as a multi-semiotic practice. Visual Communication, 2 (1), 29-57.
Jamali, B., Sadeghi Niaraki., & Arasteh, R. (2015). Application of geospatial analysis and argumented reality visualizationin indoor advertising. International Journal of Geoghraphy & Geology, 4 (1), 11-23.
Jurca, M. A. & Madlberger, M. (2014). Ambient advertising characteristics and schema incongruity as drivers of advertising effectiveness. Journal of Marketing Communication, 21 (1), 48-64.
Kress, G. (2010). A social semiotic approach to contemporary communication. London: Routledge.
Kress, G., & van Leeuwen,T. (1990). Reading images. Australia: Deakin University Press.
Kress, G., & van Leeuwen,T. (1996). Reading images: The Grammar of Visual Design. London: Rutledge.
Kress, G., & van Leeuwen,T. (2002). Colour as a semiotic mode: notes for a grammar of colour. Visual Communication 1 (3), 343–368.
Kress, G., & van Leeuwen, T. (2006). Reading images: The grammar of visual design (2nd ed). London: Routledge.
Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago.
Lemke, J. (2009). Multimodal genre and transmedia traversals: social semiotics and the political economy of the sign. Semiotica, 173, 283-297.
Lim, F. V, (2004). Developing an integrative multi-semiotic model. In K. L. O’ Halloran (Ed.), Multimodal siscourse analysis: Systemic functional perspective (pp. 220-46). London: Continuum.
Liu, Y., & O’Halloran, K. L. (2009). Intersemiotic texture: analyzing cohesive devices between language and images. Social Semiotics, 19 (4), 367-388.
Lotman, M. L. (2001). A semiotic theory of culture (2nd ed). New York: I.B Tauria & Co Ltd.
Martinec, R, & Salway, A. (2005). A system for image-text relations in New (and Old) media. Visual Communication, 4 (3), 337-371.
McQuarie, E & Mick, D. (1999). Visual rhethoric in advertising text-interpretive, experimental and reader-response analysis. Journal of Consumer Research, 26, 37-54.
O’Halloran, K. L. (1999). Toward a systemic functional analysis of multi-semiotic mathematic texts. Semiotica, 124 (1-2), 1-29.
O’Halloran, K. L. (2005). Mathematical discourse: language, symbolism and visual images. London: Continuum.
O’Halloran, K. L. (2008). Mathematical and scientific forms of knowledge: a systemic functional multimodal grammatical approach. In F. Christie & J. Robert Martin (Eds.), Language, knowledge and pedagogy: Functional linguistic and sociological perspectives (pp. 205–236). London: Continuum.
O’Halloran, K. L. (2011).
Multimodal discourse analysis. In K. Hyland & B. Paltridge (Eds.),
Continuum companion to discourse analysis (pp. 120-137). US: Continuum International Publishing Group.
O’Halloran, K. L., Sabine T., & Marissa K. L. E. (2015). Multimodal analysis for critical thinking. Learning, Media and Technology, 42 (2), 147-170.
Peverini, P. (2014). Environmental issues in unconventional social advertising: asemiotic perspective. Semiotica, 199, 219-246.
Royce, T. D. (1998). Synergy on the page: exploring intersemiotic complementarity in paged-based multimodal text. JASFL Occasional Paper, 1(1), 25- 51.
Shelton, A. J., L, Wojciechowski, P., & Warner, J. (2016). Ambient marketing practices in the United States: aprofesional view. Communication Today, 7(1), 66-81.
Sonesson, G. (2013). Spaces of urbanity revisited: from the Boulevard to the mobile phone network. Degrés, 41(153), 1-16.
Van Leeuwen, T. (2006). Towards a semiotics of typography. Information Design Journal, 14 (2), 139-155.
Van Leeuwen, T. (2011). The language of color: an introduction. Routledge: London and NewYork.
Williams, A. (2017). Ambient advertising: an investigation into the effect that visual impact, environmental impact and pedestrains interpretation has on creating the ambient advertising message. (MA thesis), University of Wales Trinity Saint David, Lampeter, United Kingdom.