آقاگلزاده، فردوس و آیلین فیروزیان پوراصفهانی (1395). بررسی بازنمایی ایدئولوژی در متون ترجمهشدۀ سیاسی انگلیسی در چارچوب تحلیل گفتمان انتقادی: محورهای سبک و بلاغت. زبانشناسی و گویشهای خراسان، سال 8، شمارة 1 (پیاپی 14)، 25-49.
آقاگلزاده، فردوس و رضا خیرآبادی (1393). زبانشناسی خبر (به سوی ارائۀ الگوی تولید خبر در چارچوب رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی). تهران: انتشارات علمی.
آقاگلزاده، فردوس و معصومه خیرآبادی (1392). واقع نشدن فعل در عنوانهای خبری روزنامههای فارسیزبان از منظر تحلیل گفتمان انتقادی. زبانپژوهی، سال 5، شمارۀ 9، 1-20.
افراشی، آزیتا (1397). استعاره و شناخت. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بقائی، رقیه (1392). بررسی رابطۀ میزان استفاده از اخبار 20:30 شبکۀ دوم سیما و اعتماد به عملکرد دولت (مطالعۀ موردی: شهروندان شهر تهران). پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
بهنام، مینا (1389). حسآمیزی: سرشت و ماهیت. پژوهش زبان و ادبیات فارسی، شمارۀ 19، 67-92.
رزمجو، سید آیتاله و سحر ثانوی (1387). بررسی شیوههای تصویرسازی کارگزاران اجتماعی در زبان اخبار. پازند، سال 4، شمارۀ 13، 41-57.
رعیت، محمدهادی (1395). نحوۀ کاربرد استعاره، ضربالمثل و اصطلاح در اخبار صدا و سیما. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روزنامهنگاری، دانشگاه صدا و سیما.
سجودی، فرزان و فاطمه عظیمیفرد (1393). نشانهشناسی خبر در تلویزیون. پژوهشهای ارتباطی، دورۀ 21، شمارۀ 78، 135-158.
شقاقی، ویدا (1389). مبانی صرف. تهران: سمت.
صفوی، کورش (1392). درآمدی بر معنیشناسی. تهران: انتشارات سورۀ مهر.
صفوی، کورش (1396). استعاره. تهران: علمی.
عظیمیفرد، فاطمه (1391). بررسی کاربرد نشانههای زبانی در دو شبکۀ تلویزیونی بینالمللی خبری. زبان و زبانشناسی، دورۀ 8، شمارۀ 15، 105-124.
گودینی، نادر (1386). بررسی عوامل موثر بر اعتماد دانشجویان رشتۀ ارتباطات دانشگاههای تهران نسبت به بخش خبری 20:30 شبکۀ دوم سیما. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات، دانشکدۀ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
محمدیمهر، غلامرضا (1381). تصویر دوستان و دشمنان در اخبار خارجی سیما. علوم اجتماعی، دورۀ 9، شمارۀ 20، 125-147.
معتمدنژاد، کاظم (1371). وسایل ارتباط جمعی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
نصراللهی، اکبر و حسین نیکپور (1391). پوشش اخبار قانون هدفمندی یارانهها در تلویزیون. پژوهشهای ارتباطی، دورۀ 19، شمارۀ 70، 91-109.
نعمتی انارکی، داود (1392). تحلیل کارشناسی اخبار سیما بهمنظور ارائۀ راهبردهای رقابتی. پژوهشهای ارتباطی، دورۀ 20، شمارۀ 73، 129-154.
نوری، یوسف (1395). بررسی میزان اعتماد شهروندان به خبر 20:30 (در میان بینندگان شهرستان ری). پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
Busà, M. G. (2014). Introducing the language of the news. London, New York: Routledge.
Epley, N., Waytz, A. & Cacioppo, J. T. (2007). On seeing human: A three-factor theory of anthropomorphism. Psychological Review, 114(4), 864–886.
Halliday, M. A. K. & Hassan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman.
Komissarov, V. (1985). The practical value of translation theory. Babel: International Journal of translation, 31(4), 208-212.
Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: Chicago University Press.
Lakoff, G. & Turner, M. (1989). More than cool reason: A field guide to poetic metaphor. Chicago: University of Chicago Press.
Ruiz de Mendoza, F. (2014). On the nature and scope of metonymy in linguistic description and explanation: Towards settling some Controversies. In J. Littlemore & J. R. Taylor (Eds.), The Bloomsbury companion to cognitive linguistics (pp. 143-166). London: Bloomsbury.
Werning M., Fleischhauer, J. & Beşeŏglu, H. (2006). The cognitive accessibility of synaesthetic metaphors. In R. Sun & N. Miyake (Eds.), Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society, (pp. 2365–2370). London: Psychology Press.