استرول، اورام. (1383). فلسفه تحلیلی در قرن بیستم. ترجمه فریدون فاطمی. تهران: نشر مرکز.
		                                                                                        			                                                		امینی، محمد؛ مدنی، احمد؛ عسگرزاده، زهرا (1393) ارزیابی و تحلیل مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان رشتههای مهندسی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران. ش 63، صص 39-59.
		                                                                                        			                                                		ادموند سی، شورت. (1388). روششناسی مطالعات برنامهدرسی. ترجمه محمود مهرمحمدی. تهران: انتشارات سمت.
		                                                                                        			                                                		باقری، خسرو؛ توسلی، طیبه؛ سجادیه، نرگس. (۱۳89). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیموتربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
		                                                                                        			                                                		جلیلیمقدم، مجتبی. (1390). زبان و بازیهای زبانی در فلسفه ویتگنشتاین متأخر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
		                                                                                        			                                                		رحیمینیا، الهه؛ رحیمینیا، حوریه (1398) تفاوت تحقیق کیفی و کمّی با نگاهی عمیق، دوازدهمین همایش تازههای علوم بهداشتی کشور. تهران: https://civilica.com/doc/935801
		                                                                                        			                                                		شارعپور، محمود؛ سلیمانی بشلی، محمدرضا (1391) چالشهای آموزش علوم اجتماعی در ایران، فصلنامه جامعهشناسی آموزشوپرورش. ش 1، صص 131-157.
		                                                                                        			                                                		عابدی، احمد؛ شواخی، علیرضا (۱۳۸۹) مقایسه روششناسی پژوهش کمّی و کیفی در علوم رفتاری، فصلنامه راهبرد. ش ۵۴(۱۹)، صص 153-168.
		                                                                                        			                                                		عسگری یزدی، علی (1392) نقد و بررسی نظریه بازیهای زبانی لودویگ ویتگنشتاین، مجله فلسفه دین. ش 4، صص121-136.
		                                                                                        			                                                		فن، کی. تی. (1381). مفهوم فلسفه نزد ویتگنشتاین. ترجمه کامران قرهگزلی. تهران: مرکز.
		                                                                                        			                                                		 
		                                                                                        			                                                		 
		                                                                                        			                                                		 
		                                                                                        			                                                		کریمی، صدیقه؛ شریف، مصطفی (1393) چالشهای آموزش عالی در تدوین محتوای برنامهدرسی با رویکرد جامعه یادگیری، فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی. ش 1، صص 107-142.
		                                                                                        			                                                		کلاگ، جیمز سی. (1394). ویتگنشتاین در تبعید. ترجمه احسان سناییاردکانی. تهران: ققنوس.
		                                                                                        			                                                		کنی، آنتونی. (1392). معماری زبان و ذهن در فلسفه ویتگنشتاین. ترجمه محمدرضا اسمخانی. تهران: ققنوس.
		                                                                                        			                                                		کومبز ، جرالد آر؛ دنیلز، لو روی بی. (1387). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی. ترجمه خسرو باقری (ترجمه فصلی از کتاب)، تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
		                                                                                        			                                                		مگی، براین. (1385). فلاسفه بزرگ. ترجمه عزتالله فولادوند. تهران: خوارزمی.
		                                                                                        			                                                		نصرتی هشی، کمال؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ باقرینوعپرست، خسرو؛ رادمرد، سمیه (1396) مؤلفههای شک سازنده در اندیشه ویتگنشتاین متأخر و پیامدهای تربیتی آن در تربیت ذهن نقاد، پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت. ش 7 (1)،  صص 5-26.
		                                                                                        			                                                		نصرتی هشی، کمال؛ حسینی کسنویه، شهلا (۱۳۹۸) نقش تبعید خودخواسته برای غلبه بر پیشفرضهای فهم در آموزههای ویتگنشتاین متأخر و پیامدهای تربیتی آن، فلسفه تربیت. ش 4(1)، صص 57-87. 
		                                                                                        			                                                		نیستانی، محمدرضا. (1395). ما در باران خواهیم ماند: نقد حال اصحاب دانش. اصفهان: انتشارات یارمانا.
		                                                                                        			                                                		ویتگنشتاین، لودویگ. (1380). پژوهشهای فلسفی. ترجمه فریدون فاطمی. تهران: مرکز.
		                                                                                        			                                                		ویتگنشتاین، لودویگ. (1383). در باب یقین. ترجمه مالک حسینی. تهران: هرمس.
		                                                                                        			                                                		ویتگنشتاین، لودویگ. (1393). رساله منطقی فلسفی. ترجمه و شرح سروش دباغ. تهران: هرمس.
		                                                                                        			                                                		 
		                                                                                        			                                                		Descartes, R. (1968). Discourse on method and other writings. Harmondsworth: Penguin Books.
		                                                                                        			                                                		Hacker, P. M. S. (2008). Insight and illusion: Themes in the philosophy of Wittgenstein. Oxford: Oxford University Press.
		                                                                                        			                                                		Jones, C. (2015). Advantages and disadvantages of qualitative and quantitative research. www.monash.edu (Assessed on 12/3/2015).
		                                                                                        			                                                		Klagge, J. C. (2011). Wittgenstein in exile. Cambridge: MA: MIT Press.
		                                                                                        			                                                		Lodico, M. G., Spanlding, D. T., & Voegtle, K. H. (2010). Method in educational research: From theory to practice (2nd ed.). UK: John Wiley and Sons Inc.
		                                                                                        			                                                		Peters, M. A., Burbules, N., & Smeyers, P. (2008). Showing and doing: Wittgenstein as a Pedagogical Philosopher. Publisher: Routledge.
		                                                                                        			                                                		Shields, L., & Alison, T. (2005). The differences between quantitative and qualitative research, Journal of Paediatric Nursing, 15(9), 24.
		                                                                                        			                                                		Shotter, J. (2015). Undisciplining social science: Wittgenstein and the art of creating situated practices of social inquiry. Journal for the Theory of Social Behaviour, 46(1), 60-83.
		                                                                                        			                                                		Shotter, J. (2013). Wittgenstein and language games in qualitative research, In Carol A. Chapelle (Ed.), The Encyclopedia of applied linguistics.  Oxford: Blackwell Publishing Ltd. DOI: 10.1002/9781405198431.wbeal1280.
		                                                                                        			                                                		Wittgenstein, L. (1964). Philosophical Remarks. In R. Rhees (ed.), R. Hargreaves, & R. White (trans.). Oxford: Blackwell.
		                                                                                        			                                                		Wittgenstein, L. (1974). Philosophical grammar. In R. Rhees (ed.), A. Kenny (trans.). Oxford: Blackwell.
		                                                                                        			                                                		Wittgenstein, L. (1977). Remarks on Colour. G. E. M. Anscombe (ed.), L. Alister and M. Schaettle (trans.). Oxford: Blackwell.
		                                                                                        			                                                		Wittgenstein, L. (1998a). The blue and brown books: Preliminary studies for the philosophical investigations. Oxford: Blackwell.
		                                                                                        			                                                		Wittgenstein, L. (1998b). Notebooks 1914-1916. In G. H. von Wright & G. E. M. Anscombe (eds.). Oxford: Basil Blackwell.