آقاگل زاده، فردوس و پورابراهیم، شیرین.(1387). بررسی زبان شناختی دیدگاه روایتگری داستان روز اول قبر صادق چوبک در چارچوب مدل سیمپسون. فصلنامۀ نقد ادبی.شمارۀ 3، ص7-28.
بشیر، حسن و جعفری هفتخوانی، نادر.(1386). درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی؛ مطالعۀ موردی: آگهیهای مطبوعاتی. اندیشۀ مدیریت. سال اول. شمارۀ دوم. ص 151-188.
بهپور، باوند.(1390). «آن مرد با اسب نیامد». استیتمنت نمایشگاه. سایت گالری طراحان آزاد. تاریخ مشاهده: 20/1/98، قابل دسترسی در:
پاکباز، روئین.(1385). دایرهالمعارف هنر. چاپ پنجم. تهران: فرهنگ معاصر.
دارابی، هلیا. (1389). «تلاش مذبوحانه برای یکتایی». استیتمنت نمایشگاه زیبا، جادار، مطمئن. سایت گالری طراحان آزاد. تاریخ مشاهده: 20/1/98، قابل دسترسی در:
رحیمیان، جلال و عموزاده، محمد. (1392). افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت. پژوهشهای زبانی. دورۀ 4. شمارۀ 1. ص 21-40.
شعیری، حمیدرضا. (1384). مطالعۀ فرایند تنشی گفتمان ادبی. پژوهش زبانهای خارجی. شمارۀ 25. ص 187-204.
مریدی، محمدرضا. (1397). گفتمانهای فرهنگی و جریانهای هنری ایران: کندوکاوی در جامعهشناسی نقاشی ایران معاصر. تهران: آبان.
کامرانی، مهران و بوستانی، رضوان. (1389). مطالعۀ بازنمایی ابژههای نسلی زندگی روزمره در نقاشی دهۀ هشتاد در ایران. جامعهشناسی هنر و ادبیات. سال دوم. شماره دوم. ص155-183.
کشمیرشکن، حمید. (1394). هنرهای معاصر ایران: ریشهها و دیدگاههای نوین. تهران: نشر نظر.
کوثری، مسعود. (1394). نشانهشناسی شهری. تهران: نشر شهر.
صالحی، فاطمه و شاملی، نصرالله. (1396). بررسی تطبیقی مباحث علم معانی و نظریۀ سیستمی- نقشگرای هلیدی با تکیه بر بوستان سعدی، فصلنامۀ نظریه و انواع ادبی. سال دوم، شمارۀ 5، ص 67-102.
Halliday, M., & Hasan R. (1985). Language, context and text: Aspects of language in a social-semiotic perspective. Geelong: Deakin University Press.
Halliday, M. (1985). An introduction to functional grammar. London: Edward Arnold.
Kress, G., & van Leeuwen T. (1996). Reading images: the grammar of visual design, Routledge. London.
O`Halloran, K. (2004). Multimodal discourse analysis: systemic functional perspectives, continuum. London, New York.
O'Toole, M. (2008). Thinking with your eyes: Magritte and the logical metafunction, systemic functional linguistics in use, Odense Working Papers in Language & Communication, 29, 63-84.
Unsworth, L. (2006). Towards a metalanguage for multiliteracies education: Describing the meaning making resources of language-image interaction. English Teaching: Practice and Critique, 5(1), 55-76.