اصغرپور ماسوله، م. و ذوالفقاری، ح. (1396). سنجش رغبت فارسیآموزان غیرایرانی به ادبیّات فارسی، پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 6 (2، پیاپی 14)، ص116-101.
ایگلتون، تری. (1368). پیشدرآمدی بر نظریّۀ ادبی، ترجمۀ عبّاس مخبر، تهران: نشر مرکز.
ضیاء حسینی، محمّد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/ دوم، تهران: انتشارات رهنما.
غلامرضایی، محمد. (1377). سبکشناسی شعر پارسی، تهران: نشر جامی.
کجباف، محمّد باقر. (1387). نگرشچیست؟ فصلنامۀ توسعه و فنّاوری، ویژۀ روانشناسی اجتماعی. 1 (1)، ص49- 54.
کریمی، یوسف. (1390). روانشناسی اجتماعی، تهران: نشر ارسباران، چاپ بیست و ششم.
لازار، گیلبرت. (1380). ادبیّات و آموزش آن. ترجمۀ محمّد غضنفری. سبزوار: دانشگاه تربیت معلّم سبزوار و تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
وکیلیفرد، امیررضا. (1378). کدام زبان فارسی را به غیرفارسیزبانان آموزش دهیم؟ نامۀ پارسی، 4 (3)، ص212- 219.
Alemi, M. (2011). The use of literary works in an EFL Class. Theory & Practice in Language Studies, 1(2), 177-180.
Chekroun, S. (2014). Learners' attitudes towards the teaching of African literature: Case of third year EFL students at the University of Tlemcen. Unpublished Dissertation, lgeria: University of Tlemcen.
Clements, Ph. & Jones, J. (2008). The diversity training handbook: A practical guide to understanding & changing attitudes (3rd ed.), London and Philadelphia: Kogan Page.
Eela, L. (2016). Teacher attitudes and use of stories and storytelling in Finnish foreign language education, Unpublished Bachlors' Thesis, Finland: University of Jyvaskyla.
Ghazali, S. N., Setia, R., Muthusamy, C. & Jusoff, K. (2009). ESL studnets’ attitudes towards texts and teaching methods used in literature classes. Canadian Center of Science and Education (CCSE). 2(4), 51-56.
Ghosn, I. K. (2002). Four good reasons to use literature in primary school. ELT Journal, 56(2), 172-179.
Healy, S. (2004). Literature in the EFL classroom, from theory to practice. AHSUSK HS, 42,178-191.
Husseın, G., Demirok, M. S. & Uzunboylu, H. (2009). Undergraduate student’s attitudes towards English language. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1,431–433.
Khatib, M & .Askari, H. (2012). A study of the effects of teaching literature on improving students' second language attitudes. International Journal of Applied Linguistics & English Literature. 1(4), 37- 45.
Khatib, M., Derakhshan, A. & Rezaei, S. (2011). Why and why not literature: A task-based approach to teaching literature. International Journal of English Linguistics, 1(1). 213-218.
Muthusamy, Ch., Salleh, S. M., Subrayan Michael, A., Arumugam, A. N. & Thayalan, X. (2017). Methods use in teaching and learning of literature in the ESL classroom and adult learners' attitude. Journal of Applied Linguistics and Language Research. 4(2), 17-25.
Reid, N. (2015). Attitude research in science education. In M. S. Khine (Ed). Attitude measurements in science education: Classic and contemporary approaches (pp. 3-46). New Zealand: Information Age Publishing, Inc.
Tasneem Wasti, A. (2016). The role of literary texts in Pakistani EFL classroom: Issues and challenges. Unpublished thesis. UK: University of Essex.
VK, P., & Savaedi, S. Y. (2014).Teaching poetry in autonomous ELT classes. Procedia - Social a Behavioral Sciences, 98, 1919-1925.