ابراهیمی، ژینو (۱۳۹۶). بررسی ویژگیهای زبانی زنان با توجه به متغیر سن بر اساس رویکرد لیکاف. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه رازی.
ارباب، سپیده (۱۳۹۱). بررسی و طبقهبندی دشواژههای رایج فارسی در تداول عامه. نشریة پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی. سال دوم، شمارة ۴، پاییز و زمستان، ص ۱۰۷-۱۲۴.
انصاری، لیلا ( ۱۳۸۶). بررسی تفاوتهای گفتار زنان و مردان در جامعة زبانی کازرون و تفاوتهای این گونهها با گونة معیار زبان فارسی (بر اساس نظریة لیکاف و لباو). پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور تهران.
بابایی، جلال (۱۳۹۵). رابطه تحول مثبت نوجوانی، رضایت از زندگی و قلدری در دانشآموزان مقطع متوسطه استان قم. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه سمنان.
بهمنی مطلق، یدالله و فرقانی اله آبادی، فهیمه (۱۳۹۴). بررسی تفاوتهای زبانی زنان و مردان در ادبیات مقاوت (با تکیه بر مکالمات رمان دا). هشتمین همایش پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی.
پاکنهاد جبروتی، مریم (۱۳۸۱). فرادستی و فرودستی در زبان. تهران: گام نو.
حاتمی، حدیث، صابری، کورش و ویسی، هیوا (۱۳۹۷). بررسی قاطعیت در گفتار گویشوران کردی کلهری بر اساس رویکرد تسلط لیکاف. فصلنامة مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه. سال ششم، شماره ۲۲، پاییز، صص ۶۰-۴۱.
حسینی، سید جمال، سهامی، فرشته و زندی، بهمن (۱۳۹۴). نمود جنسیت در زبان، پژوهش زبانشناسی جنسیت با رویکرد جامعهشناسی در لهجة هورامی گویش کردی در غرب ایران. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی. ترکیه، استانبول. ۲۴ اسفند.
دلبری، حسین، میرزایی، هدی و عربپور محمدآبادی، علیمحمد (۱۳۹۶). بررسی متغیر جنسیت با تکیه بر زبان زنانه در رمان کنیزو اثر منیرو روانیپور. فصلنامة پژوهشهای ادبی. سال ۱۴، زمستان، شماره ۵۸، صص ۳۱-۴۷.
شرفی، زهرا (۱۳۹۰). بررسی کاربردشناختی عبارات احتیاطآمیز در گفتار مردان و زنان فارسیزبان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
عاملی موسوی، بهناز (۱۳۶۸). گفتار مؤدبانه و جنسیت در فارسی تهرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
فارسیان، محمدرضا (۱۳۷۸). جنسیت در واژگان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
فتوحی، محمود (۱۳۹۰). سبکشناسی نظریهها، رویکردها و روشها. تهران: انتشارات سخن.
ناصری، ناصر، حسنزاده، شهریار و وخشوری، کبری (۱۳۹۸). بررسی زبان زنانه و مردانه در داستانهای ابراهیم گلستان و منیرو روانیپور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی اخلاقی (مطالعة موردی: جوی و دیوار تشنه و کولی کنار آتش). پژوهشنامة ادبیات تعلیمی. زمستان، شمارة ۴۴، صص ۱۱۷-۸۹.
Berryman, C. L., & Wilcox, J. R. (1980). Attitudes toward male and female speech: Experiments on the effects of sex-typical language. Western Journal of Speech Communication, 44, 50-59.
Chalak, A., & Karimi, M. (2017). Analysis of taking and repair strategies among male and female Iranian EFL learners. Journal of linguistics and Language Research, 4(2), 2017, 1-9.
Chavez, M., (1999). Teacher and student gender composition in German foreign language classroom discourse: An exploratory study. Journal of Pragmatics 32(2000), 1019-1058.
Fischer, J. L. (1958). Social influences on the choice of a linguistic variant, Word,14(1)47-56.
Ghafarpour, H. (2012). Venus and Mars encountering earth by language. The Asian Conference on Art and Humanities, 92-101.
Holmes, J. (1997). Women, language and identity. Journal of Sociolinguistics 1/2, 195-223.
Lakoff, R. (1975). Language and woman’s place. New York: Harper & Row.
Lakoff, R. (1990). Talking power: The politics of language. Printed in the United States of America.
Lakoff, R. (2004). Language and woman’s place, text and commentaries. Oxford: Oxford University Press.
Parsons, C. (2015). Doing gender in classroom discourse, a series of research and informational publications by CRG “Putting the world’s best research to work for girls”. The University of Michigan.
Tannen, D. (1990). You just don't understand: Women and men in conversation. New York: Ballantine.