با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
برخورد زبان‌ها
بررسی تأثیر دوزبانگی و کارکردهای اجرایی بر شاخص‌های ریز‌ساختار داستان در کودکان دوزبانۀ کردی-فارسی‌زبانِ با اختلالِ طیفِ اُتیسم

سمیه مروتی؛ علی جمالی

دوره 6، شماره 4 ، آذر 1402، ، صفحه 77-94

https://doi.org/10.30473/il.2024.68622.1609

چکیده
  اگرچه در مواردی بسیار، به مشکلات کودکان تک‌زبانۀ اُتیستیک در روایت داستان و کارکردهای اجرایی آن اشاره و پرداخته شده است اما در رابطه با تأثیر دوزبانگی بر این مهارت‌‌ها، در افراد دوزبانه، به ویژه در کودکان دوزبانۀ ایرانی، اطلاعات کافی در دسترس نیست. پژوهش حاضر تأثیر دوزبانگی بر روایت داستان و کارکردهای اجرایی 20 کودک 7 تا 12 سالۀ دوزبانۀ ...  بیشتر