با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
تحلیل گفتمان
مکالمه‌کاوی تدریس آموزگاران مقطع ابتدایی در شبکه آموزش سیما؛ بررسی فرایندهای خودترمیم‌ گفتار براساس طبقه‌بندی فاکس و یسپرسن

سید محمد حسینی معصوم

دوره 5، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 9-23

https://doi.org/10.30473/il.2023.60681.1482

چکیده
  ترمیم گفتار یکی از مهم‏ترین ابزارها برای مکالمه‏ و ارتباط موفقیت‏آمیز است که می‏تواند بنابه عوامل مختلفی مانند عدم درک صحیح از صحبت‏های گوینده یا مشکلات شنیداری یا گفتاری رخ دهد. در میان انواع فرایندهای ترمیم، خودترمیم‏های خودآغاز بیشترین بسامد را دارد. باتوجّه به اهمیت برقراری ارتباط و مکالمه‏ی صحیح توسط معلمان در حین ...  بیشتر