حاجیزاده، کاظم و حمید دهقانیان (۱۳۹۴). مکانها، نامها و هویت مکان: مطالعة موردی شهر تهران. معرفت فرهنگی اجتماعی. دورۀ ۶ ، شمارۀ ۲۴، ۴۱-۶۲ .
زندی، بهمن و بهزاد احمدی (۱۳۹۵). نامشناسی اجتماعی ـ شناختی؛ حوزة نوین مطالعات میانرشتهای. فصلنامة مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. دورة ۹، شمارۀ ۱، ۹۹-۱۲۲.
زندی، بهمن، روشن، بلقیس و مریم امیریخواه (۱۳۹۷). مقایسة نامگذاری قهوهخانهها با کافیشاپهای شهر تهران از دیدگاه نامشناسی اجتماعی. فصلنامة علمی - پژوهشی زبانشناسی اجتماعی. دورة ۲، شمارۀ ۲، ۳۰-۴۱.
فرنیا، مریم و صفورا براتی (۱۳۹۷). بررسی نگرش صاحبان کسب اصفهان در نامگذاری مراکز کسبوکار. فصلنامة علمی - پژوهشی زبانشناسی اجتماعی. دورۀ ۲، شمارۀ ۳، ۵۷-۶۸.
قلیفامیان، علیرضا و ماندانا کلاهدوز محمدی (۱۳۹۵). بررسی الگوهای زبانی در نامگذاری مراکز کسبوکار شهر تبریز. فصلنامة مطالعات فرهنگ – ارتباطات. دورۀ ۱۷، شمارۀ ۳۳، ۱۰۹-۱۲۵.
قنبری عدیوی، عباس (۱۳۹۲). تأثیر مذهب بر نامگذاریِ مردم چَهارمَحال و بختیاری. فرهنگ و ادبیات عامه. دورة ۱، شمارۀ ۲، ۸۳- ۱۰۷.
گودرزی، حسین و مهدی بختیاری (۱۳۹۵). میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در نامگذاری معابر اصلی شهر تهران. فصلنامة مطالعات ملی. دورۀ ۱۷، شمارۀ ۶۵ ، ۵۳-۷۰.
نجاتی حسینی، سیدمحمود و سمیه افشار (۱۳۸۸). تحول نامگذاری فرزندان در شهر تهران. پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه. دورۀ ۳، شمارۀ ۱, ۱۴۱-۱۶۳.
نظری، علی اشرف، علی و محسن حسنپور (۱۳۹۱). فرهنگ، سیاست نامگذاری و بازنمایی هویت. تحقیقات فرهنگی ایران. دورة ۵، شمارۀ ۴، ۱-۲۱.
Agyekum, K. (2006). The sociolinguistics of Akan personal names. Nordic Journal of African Studies, (15)2, 206-235.
Algeo, J., & Algeo, K. (2000). Onomastics as an interdisciplinary study. Names, 48(3/4), 265-274.
Boonpaisarnsatit, N., & Srioutai, J. (2011). A semantic and pragmatic approach to brand naming: A case study of Thailand's exported food brand names. Paper presented at the Third International Conference on Language and Communication, Bangkok, Thailand.
Chen, L. N. (2018). Of Authenticity and Assimilation: Names of American Chinese Restaurants. Names, 66(1), 3-13.
Danesi, M. (2004). A basic course in anthropological linguistics. Toronto:
Canadian Scholars’ Press Inc.
Goldberg, A. E. (2003). Constructions: A new theoretical approach to language. Trends in Cognitive Sciences, (7)5, 219–224. doi:10.1016/s1364-6613)03(00080-9
Grice, H.P. (1975). Logic and conversation. In P. Cole & I. Morgan (Eds.), Syntax and Semantics (pp. 41-58). New York: Academic Press.
Hussein, R. F., Nofal, M. Y., & Mansour, A. J. (2015). The language of shop signs in Amman: A sociolinguistic study. International Journal of Educational Research and Reviews, 3(2), 155-164.
Sperber, D., & Wilson, D. (1995). Relevance, communication and cognition. Oxford, UK: Blackwell.