با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
تحلیل مقایسه‌ای انواع ارجاع در متون تبلیغاتى فارسی و انگلیسی: بررسی موردی: حوزۀ فرآورده‌هاى غذایی

مهسا صادقی

دوره 3، شماره 1 ، اسفند 1398، ، صفحه 75-88

https://doi.org/10.30473/il.2019.45705.1255

چکیده
  امروزه تبلیغات نقشی برجسته و تردیدناپذیر در زندگی انسان و بسیاری از جنبه‌های گوناگون فعالیت جوامع انسانی دارند و به همین دلیل متون تبلیغاتی نیز بسیار مهم‌اند. از دیدگاه زبان‌شناسی نقش‌گرا و به‌ویژه نظریۀ انسجام هلیدی و حسن (1976)، یکی از ملاک‌های مهمِ معنامندی و اثرگذاریِ متون «انسجام» است. بنابراین انتظار می‌رود که متون ...  بیشتر